פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

לנסוע לירושלים, להרגיש אירופה

ענת דניאל נשלחה לירושלים לסקר את פסטיבל שאון החורף, והתפנקה במלון מרשת מוכרת באירופה ובמסעדה עם טעם אחר

יעד: ירושלים
      הרכב: זוגי
      נוסעים ב: ריינג'רובר וולאר
      ישנים ב: מלון איביס
      אוכלים ב: אנג'ליקה
      קצת תרבות: פסטיבל שאון החורף

הוזמנתי לבקר ולסקר את פסטיבל שאון החורף בירושלים, שמתרחש בימי שני במהלך חודש פברואר. למודת לקח מביקורים קודמים בעיר, החלטתי לעשות לילה בבירה ולא לחזור הביתה בסוף היום. נכנסתי לשוטט קצת באתרי מלונות וחופשות בארץ, בחיפוש אחר מלון ראוי וטוב במרכז העיר ירושלים, מרחק הליכה קצר לפסטיבל. אני צריכה לילה לזוג + ארוחת בוקר, ברמת מחירים 500-600 ¤ ללילה. איביס (Ibis), מלון מרשת ACCOR המוכרת שאנחנו מזהים מחופשות בחו"ל, נפתח בירושלים. מסתבר שגם פה הוא עתיד לגדול, עם מלון נוסף שייפתח גם הוא במרכז ירושלים.

יהפוך לרשת גם פה. חדר במלון איביס

בירור קצר בטלפון עם בית המלון, לשים את הראש - יש, אפשר לעשות וי. איפה אוכלים? עדיין בהתלבטות בין מסעדה בכיכר המוזיקה, בלב נחלת שבעה, האזור בו יתקיים פסטיבל שאון החורף, לבין מסעדת שף כשרה, שמעט רחוקה מההתרחשות, ומהמלון שלנו - "אנג'ליקה" שמה. היא קיימת מעל 10 שנים, שזה סימן טוב, והביקורות עליה חיוביות. נשאיר את זה לסוף. מה עוד ברשימה? רכב - יש. בן זוג - יש. הסכים בחצי שביעות רצון. את הבילויים שלנו הוא מעדיף לעשות קרוב לבית. הכי חשוב, סידור לילד - יש. צ'ק. אפשר לצאת לדרך.

שלושת רבעי שעה של יום שמשי מדהים בדרכים, והנה אנחנו בנוף אחר, אווירה אחרת, רק השמיים אותם שמיים - הגענו למרכז העיר ירושלים. מלון איביס, ממוקם ברחוב יצחק אלישר, צמוד לכיכר ציון, בלב ליבה של העיר. מספר צעדים מתחנת הרכבת הקלה, העיר עתיקה, כיכר המוסיקה, וצמוד לאזור הפסטיבל לשמו הגענו. אפשר בקלות להתרגל לשבירת השגרה הזו - אמצע השבוע, אמצע החיים, כולם עסוקים וממהרים. אני חובשת משקפי שמש גדולים, מתבוננת מסביב, בלי לחץ. פסק זמן של 24 שעות. נכנסתי ללובי המלון, תחושה של חו"ל אופפת אותי, ולא רק בגלל התיירים שיושבים בטרקלין. צעיר פה וצבעוני. צבעים חיים ומרעננים. מרגישים שהמקום חדש. מעל פקידת הקבלה מוקרנים שירותי המלון ומחירים: יש 3 סוגי חדרים, חדר סטנדרט ליחיד חדר סטנדרט לזוג, וחדר "סופירייר" לזוג. ההבדלים, פחות מחמישים ¤, ארוחת בוקר - 100 ¤ לראש. משלמים, ועולים לחדר.

רומנטי, קריר וירושלמי

כמלון עירוני מרכזי מאד, הוא מתאים לאנשים שבאים לטייל בעיר ומחפשים מלון טוב "לשים בו את הראש". יש שני טרקלינים בהם אפשר לשבת, לקרוא עיתון, לצפות בטלוויזיה, או לדבר, למי שזה עושה לו את זה. יש שתי עמדות מחשב, wifi לאורחי המלון, חדר אוכל (ארוחות בוקר), ובין 18:00-19:00 יש happy hour בטרקלין הראשי. אחרי שהגענו למלון, נחנו מעט, ואחרי מקלחת טובה, התחלנו לשוטט קצת בעיר. 20 צעדים קטנים מהמלון, ולפנינו פרוסים עשרות בתי קפה, מסעדות, וחנויות. החופשה החלה עכשיו.

להגיע, להתארגן ולשוטט בעיר

הערב יורד, ואיתו קיבלנו החלטה - אוכלים במסעדת אנג'ליקה. תיירים עצלנים אנחנו. לקחנו מונית, על אף שמדובר בהליכה של 15-20 דקות. עצלנות וגם אחרי שמצאנו חניה צמודה למלון, לא העזנו להזיז יותר את הרכב. ויהי ערב, ואנחנו ישובים במסעדה מפונפנת למדי, ורומנטית, על אף שרוב הסועדים ישבו בהרכבים משפחתיים או בקבוצות חברים. אנכי אוכלת דגים, ובן הזוג צמחוני, אז הזמנו מנות בהתאם. מרק דלעת - גזר - בטטה כמנה ראשונה, "פאווה" לאדון (קרם אפונה צהובה, זיתים, צ'ילי ובצלים שרופים), ולי בחרתי "קובה ניה דג ים", קובה שהוא שילוב של דג נא וקינואה, עדין וטעים מאד. חטאתי בכוס יין לבן, והוא בירה מהחבית. הזוג הסחי ביקום, שעכשיו שיכור למדי, יושבים, צוחקים ומדברים, עד למנה הבאה. לעיקרית הזמנו טורטליני תרד, ולי פילה סלמון "סו ויד" (בוקצ'וי, ארטישוק ירושלמי צלוי, סלט וואקמה וקרם תרד), מיוחד, שונה, טעים. מלבד המנות שהזמנו הוגשה לשולחננו סלסלת לחמים עם מטבלים, שחיסלנו בין רגע.

המנות במסעדה מעוצבות יפה וטעימות. הגודל שלהן מתאים ליחיד ולא לזוג, והמחירים ראויים למסעדת שף. מדובר במסעדת גריל כשרה, וככזאת, התפריט שלה עשיר ומתאים בעיקר לאוכלי בשר. השעון מתקתק, פסטיבל שאון החורף הראשון ל-2018 התחיל, ואנחנו תוהים אם למתוח עוד קצת זמן באנג'ליקה, ולהזמין קינוח, או למהר החוצה. בראוניז השוקולד נעלם גם הוא חיש מהר. שתי לגימות תה ואספרסו אחרונות, ומונית הגט מסמנת לנו לצאת.

לנשום ולהרגיש 100 אחוז מירושלים

את כיכר המוזיקה "פגשתי" כבר פעמיים בחודשיים האחרונים, באור היום. בערב המקום מרגיש קצת אחרת, כמו פלורנטין של תל אביב. המון צעיר ושמח מסתובב בין הרחובות. חי פה ושוקק. מוזיקה בוקעת מכל מיני פינות. להקות על במות, ואנשים פרטיים שנחה עליהם המוזה. נעצרנו ליד בר מסעדה "בלו הול", שם הסבירו לנו שיש סדנת קוקטיילים, על הגג של אותו מבנה, מוזיאון המוזיקה, יושבים ומנגנים בכלי מיתר, וכמה צעדים משם בבית קפה מסעדה "נחמן" יש סדנה להכנת פסטה. אנחנו בנחלת שבעה, שכונה ותיקה שזוכה לחיבוק גדול של קהל סטודנטים וצעירים, שחוגגים מבלים, ורוקדים עכשיו מולנו.

שמח והאווירה טובה. יש קסם באוויר, באמת. מזג האוויר פינק אותנו היום ב-15מעלות בערב, ממש קיץ לירושלמים. החנויות כולן פתוחות, ונראה שכולם, המבלים ובעלי העסקים נהנים מהחגיגה. בדרך לבית הקפה שלנו, שצמוד למלון, עברנו דרך חנויות מזכרות, מסעדות קטנות, ודוכנים. המשכנו לכיוון דרך יפו, שם ברגע, רוח הפסטיבל נחה עלינו - ליד מייק'ס פלייס באזור ישיבה גדול, עם כיסאות ושולחנות, במה עם הופעות קטנות ואינטימיות, קבוצות צעירים בשולחנות עץ, אוכלים, שותים, וחלקיהם אף הזמינו נרגילה לשולחן. אורות כחולים סגולים מאירים עלינו. מוקסמים ועייפים, ישבנו בבית קפה צמוד, צפינו בהתרחשות במשפחות, בזוגות הצעירים. מדהים שככה נראית, נשמעת ומרגישה ירושלים בלילות.

הבטחנו שלא נלך לישון מוקדם וקיימנו. 23:00 עכשיו. נכנסנו לחדר המלון שלנו, רעשי ורחשי העיר לא הגיעו אלינו למרבה הפלא. הדלקנו טלוויזיה, כיבינו את האורות, מלבד שתי מנורות לילה קטנות לצד המיטה וקשקשנו את עצמנו לדעת עד שנעצמו לנו העיניים.

ארוחה מוקפדת, מנות טעימות

פסטיבל שאון החורף בירושלים יתקיים בכל יום שני בחודש פברואר

12.2: שץ-בצלאל (אירועים בולטים במספר מוקדים): תומר פישמן וירמי שיקבלום בסטנד אפ מטורף; מז-גן - אמן הפאנק העולה במופע מהסרטים; אפטר פארטי, חפלות, מסיבות רחוב, DJ כל הלילה; יהוא ירון בנוקטורנו; פלורה עם הלופר; סדנת צורפות; עושים סלפי עם טראמפ ואובמה בעמדת צילום ייחודית בז'ראר בכר - מג'מג'מים עם תלמידי בי"ס למוסיקה. סדנת קינוחי גורמה עם אורן ויאני במעדנייה, טעימות יין וטאפאסים, ארוחת קונספט במונא.

19.2: שער יפו (אירועים בולטים במספר מוקדים: DJ אופיר טובול (קפה גיברלטר); סיור ירושלמי; מוסיקה צוענית; מוסיקה ערבית מצרית כמו פעם; חגיגה יוונית; מוזיקה אתנית במסעדת סלקט, ג'ורג' סמען, אפטר פארטי במגדל דוד, די ג'יי רמזי וראפרים ב-3 שפות "משחקים באור"; ג'אגלינג אורות.

26.2: יד חרוצים תלפיות - במתחם יד חרוצים יפתחו בתי הספר לאמנויות את דלתותיהם לקהל הרחב. בביה"ס לתיאטרון חזותי יוצגו עשרות עבודות אמנות ובביה"ס לקולנוע סם שפיגל יוקרנו אסופות סרטים תיעודיים ב-2 אולמות קולנוע בתוך בית הספר.

ביד-חרוצים 4 תתקיים סדנת קרמיקה למתחילים על בסיס מקום פנוי, המקלט של יד חרוצים 4 הוסב לחלל מוסיקה, וברחבת יד חרוצים 4 יוצבו דוכני אמנים, סדנאות יצירה ועוד. בחוץ: מופעי מוסיקה, סטנד אפ, קרקס למבוגרים, סדנה לשזירת פרחים, וידיאו ארט, הקולקטיב על במת הגג שביד חרוצים, ונגה ארז בצוללת הצהובה.