מושלם לאירוח, ללא גלוטן: חטיפי קרמבל טף מתוקים עם ריבת פטל

הנה לכם מתכון לקינוח טבעוני ללא גלוטן, מושלם לאירוח, שלוקח חצי שעה להכין, נראה נפלא ומאוד קל להכנה. קבלו את חטיפי הקרמבל טף מתוקים עם ריבת פטל חמצמצה

חגי לפלר (מערכת וואלה! NEWS , חגי לפלר)
קשה להישאר אדישים. חטיפי קרמבל טף (צילום: חגי לפלר)

את קמח הטף רכשתי במהלך שוטטות בשוק מחנה יהודה בירושלים, באחת מחנויות התבלינים האתיופיות (קילו של קמח עלה לי 12 שקלים) והוא הפך מאז לדייר קבע אצלי במטבח. אני ממליץ לכולכם לברר היכן יש חנות שכזו קרוב לאזור מגוריכם, מפני שחוץ מקמח טף במחיר סביר, תוכלו למצוא מבחר גדול של עדשים וקטניות והמון תבלינים נהדרים. תוכלו למצוא את קמח טף, במחיר יקר הרבה יותר, גם במחלקות האורגניות של רשתות השיווק במדף הקמחים השונים.

קמח הטף, למי שלא מכיר, מתנהג כמו קמח חיטה רגיל והוא יכול להוות תחליף ראוי לכל המתכונים הרגילים המכילים קמח לבן. אם לא הצלחתם למצוא קמח טף למתכון הזה, תוכלו להחליף את קמח הטף בשיבולת שועל טחונה במטחנת תבלינים עד דק. גם היא איננה מכיל גלוטן (אבל מיוצרת בסביבה של חיטה, כך שאינה מתאימה לחולי צליאק)

חגי לפלר (מערכת וואלה! NEWS , חגי לפלר)
אפשר גם עם שיבולת שועל (צילום: חגי לפלר)

יועצת התזונה ומדריכת הכושר נעם בכר מוסיפה:

טף, הדגן הזעיר ביותר בעולם, מכיל את 8 חומצות האמינו החיוניות לגוף האדם. הוא עשיר במינרלים כגון סידן, ברזל ומגנזיום ובוויטמינים.

כדאי לכם להתאהב בו מפני שהוא משמש כמקור חלבון נפלא לטבעונים הנמנעים ממוצרים מן החי, וכן אינו מכיל גלוטן שמדובר בבשורה לחולי צליאק ולאלה הנמנעים מגלוטן.

כמו כן, הטף עשיר בסיבים תזונתיים התורמים לאיזון הסוכר בדם ובחומצות אמינו המעודדות התפתחות פרוביוטיקה במעי. כוס של קמח טף (לא מבושל) מכילה 28 גרם חלבון 15 גרם סיבים תזונתיים, 347 מג סידן, 14.7 מג ברזל ו355 מג מגנזיום.

ערכים תזונתיים: ריבוע אחד של חטיף קרמבל טף עם ריבת פטל מכיל: 135 קלוריות, 1.7 גרם חלבון, 6.4 גרם שומן, 30 מ"ג סידן

חגי לפלר (מערכת וואלה! NEWS , חגי לפלר)
מסודר למשעי (צילום: חגי לפלר)

זמן הכנה: 30 דקות
מנות: ריבועים
מרכיבים:

1כוס קמח טף 120 גרם
3 כפות של טחינה גולמית
1/2 כוס שמן קוקוס
2 כף צ'יה
1 כוס סוכר
1/2 כוס ריבת פטל
1 קורט מלח
1 כפית אבקת אפייה
תבניה אפייה של 8 ס"מ – 25 ס"מ

חגי לפלר (מערכת וואלה! NEWS , חגי לפלר)
לא לגעת לפני שמתקרר. תתאפקו!

הוראות

1. משרים את 2 כפות הצ'יה ב 4 כפות של מים כ 10 דקות עד שמתקבל ג'לי מוצק.

2. מחממים תנור לטמפ' 180 מעלות.

3. בקערה מערבבים את כל הרכיבים מלבד הריבה: את הקמח, טחינה, הג'לי מהצ'יה, סוכר, מלח, אבקת האפייה והשמן.

4. מערבבים היטב עד שמתקבל בצק אחיד.

5. לוקחים רבע מהבצק ושומרים בקערה נפרדת בצד.

6. מניחים נייר אפייה בתבנית.

7. את 3/4 הבצק שנותר לנו, מרפדים בעזרת הידיים את תחתית התבנית.

8. מכניסים לתנור ואופים כ-10 דקות.

9. מוציאים מהתנור, שופכים שיכבה שווה של הריבה על גבי הבצק.

10. את רבע הבצק שהנחנו בצד קודם, מפוררים בעזרת הידיים על גבי שכבת הריבה.

11. אופים פעם נוספת כ-20 דקות.

12. מוציאים מהתנור ולא נוגעים לפני שהכל התקרר לטמפרטורת החדר. (קשה להתאפק אני יודע).

לעמוד הפייסבוק של חגי לפלר