פסטרמה טבעונית: הכי קרוב לדבר האמתי

לפני שהפך לטבעוני, חגי לפלר היה חולה על פסטרמה. אז מה עושים עם אהבה ישנה שאי אפשר לממש? מחקים אותה במספר צעדים פשוטים

פסטרמה טבעונית של חגי לפלר (באדיבות המצולמים)
גם בריא, גם מזין וגם טעים (צילום: חגי לפלר)

אחד הדברים שאני הכי מתגעגע אליהם מהתקופה ה"בשרית" שלי הוא פסטרמה. כן, אני מודה בזה בפה מלא: פעם אהבתי פסטרמה. אהבתי למרוח עליה המון חומוס תעשייתי ולתקוע את כל זה בפיתה מקמח לבן. הייתי שייגעצ, אני יודע.

לעמוד האינסטגרם של חגי לפלר

התבגרתי מאז, אבל עדיין עולה בפי טעם מעושן של פרוסות פסטרמה קרות מפעם לפעם. לכן, נעניתי לאתגר ואפיתי בתנור הביתי פסטרמה העשויה כולה מגוש טופו בלבד. זו פסטרמה תוצרת בית, קלה מאוד להכנה, בריאה ואינה מכילה חומרי טעם תעשייתיים. היא יכולה לשמש כמנה עיקרית חמה או כפרוסות של פסטרמה טופו קרה בתוך לחם, עם שלל תוספות.

התזונאית תמי אדיב מציינת: כמות של שליש פסטרמה כזו תכיל 20 גרם חלבון עם 310 קלוריות, ולכן היא יכולה בהחלט להתאים לארוחת אחרי אימון משקולות או ריצה.

פסטרמה טבעונית של חגי לפלר (באדיבות המצולמים)
מלאכת מחשבת והכול פשוט וקל להכנה

מצרכים

גוש טופו 300 גרם

לרוטב:

3 כפות רוטב סויה דל נתרן
2 כפות חמאת בוטנים לא ממותקת
מספר טיפות שמן סומסום
כפית ג'ינג'ר טרי מגרוד
שן שום כתושה
3 כפות חלב סויה
2 כפות שמן קוקוס
כף קמח לבן או קורנפלור

אופן ההכנה

1. מערבבים היטב את כל מרכיבי הרוטב עד שלא נותרים גושים.

2. טובלים את גוש הטופו ברוטב מכל צדדיו.

3. מניחים את גוש הטופו בתבנית אפייה ויוצקים עליו את שארית הרוטב.

4. אופים על חום בינוני כ 45 דקות.

5. מצננים ופורסים לפרוסות דקות

6. מגישים בתוך לחם עם חרדל, חמוצים, עגבניה, בצל וחרדל